Lotnisko w Goleniowie gdzie polecimy?

Dokąd latają samoloty z Goleniowa

Port lotniczy w Goleniowie oznaczany jest na mapach przewoźników jako lotnisko Szczecin. W rzeczywistości port lotniczy oddalony jest 40 km od tego miasta. Nie stanowi to jednak żadnego problemu, gdyż lotnisko jest bardzo dobrze skomunikowane.

Do Szczecina dostać się możemy na trzy sposoby. Po pierwsze pod lotniskiem znajdują się liczne przystanki autobusowe. W większości połączenia obsługiwane przez przewoźników prywatnych, ale PKS również obsługuje trasę. Jakość klimatyzowanych autobusów jest wysoka. Po każdym przylocie planowym podstawiany jest autokar. Bilety do miasta rezerwowane są przez internet z wyprzedzeniem. Cena biletu wynosi w zależności od odległości i przewoźnika od 5 do 30zł.

Drugim dość popularnym sposobem podróżowania jest podróż koleją PKP. Kolej jednak jeździ dość rzadko i często trzeba długo czekać na korzystne połączenie.

Ostatnim sposobem i bardzo drogim jest transport samochodami osobowymi. Pod dworcem znajdują się taksówki, które za “niewygórowaną” cenę zabiorą nas do miasta. Cennik znajduje się poniżej. Na miejscu mamy też możliwość wynajęcia samochodu na dzień lub cały pobyt w regionie.

Cennik orientacyjny Taxi (ceny mogły już ulec zmianie).

Szczecin 35-50 km PLN 170
Koszalin 120 km PLN 380
Kołobrzeg 95 km PLN 300
Świnoujście 80 km PLN 230
Międzyzdroje 65 km PLN 200
Stargard Szczeciński 43 km PLN 140
Police 65 km PLN 200
Goleniów 7 km PLN 40

Statystyki lotniska

 

Rok operacyjny Ruch pasażerski Operacje lotnicze transportowe Cargo Poczta
Rok 2017
  • Odloty 291514 osób
  • Przyloty 287177 osób
  • Odloty 4024
  • Przyloty 4014
  • Odloty 56.5 ton
  • Przyloty 93.39 ton
Rok 2016
  • Odloty 235036 osób
  • Przyloty 232841 osób
  • Odloty 4371
  • Przyloty 4386
  • Odloty 168.51 ton
  • Przyloty 406.39 ton
Rok 2015
  • Odloty 207677 osób
  • Przyloty 204870 osób
  • Odloty 4167
  • Przyloty 4159
  • Odloty 54.71 ton
  • Przyloty 11.24 ton
  • Odloty 209.26 ton
  • Przyloty 216.45 ton
Rok 2014
  • Odloty 144927 osób
  • Przyloty 142102 osób
  • Odloty 4130
  • Przyloty 4123
  • Odloty 5.83 ton
  • Przyloty 15.57 ton
  • Odloty 270.42 ton
  • Przyloty 257.28 ton
Rok 2013
  • Odloty 162078 osób
  • Przyloty 161666 osób
  • Odloty 5567
  • Przyloty 5585
  • Odloty 7.57 ton
  • Przyloty 33.22 ton
  • Odloty 284.73 ton
  • Przyloty 295.39 ton
Rok 2012
  • Odloty 180359 osób
  • Przyloty 175647 osób
  • Odloty 5889
  • Przyloty 5878
  • Odloty 54.95 ton
  • Przyloty 22.62 ton
  • Odloty 318.15 ton
  • Przyloty 340.71 ton
Rok 2011
  • Odloty 130642 osób
  • Przyloty 131447 osób
  • Odloty 5202
  • Przyloty 5193
  • Odloty 95.45 ton
  • Przyloty 47.48 ton
  • Odloty 319.8 ton
  • Przyloty 339.91 ton
Rok 2010
  • Odloty 140236 osób
  • Przyloty 139977 osób
  • Odloty 5628
  • Przyloty 5630
  • Odloty 82.3 ton
  • Przyloty 36.26 ton
  • Odloty 297.93 ton
  • Przyloty 312.54 ton

Rozkład lotów z Goleniowa

mapa europy

mapa europy

Przyloty samolotów Odloty samolotów
Bergen Bergen
Dublin Dublin
Liverpool Liverpool
Londyn Luton Londyn Luton
Londyn Stanstes Londyn Stansted
Oslo Gardermoen Oslo Gardermoen
Oslo Rygge Oslo Rygge
Oslo Torp Oslo Torp
Stavanger Stavanger
Warszawa Warszawa

Jakie modele planowo latają na lotnisku

samoloty w Goleniowie

samoloty w Goleniowie

Airbus A-320

Samoloty obsługuje Wizzair oraz Ryanair. Jest to pasażerski samolot średniego zasięgu. Wyposażony w system Fly-by-wire (FBW). Jest to elektroniczny system sterowania statkiem powietrznym, w którym brak jest mechanicznych połączeń z powierzchniami sterowymi. Samolot ten został oblatany 22 lutego 1987. Obecnie wyprodukowano ponad 8400 sztuk samolotów tego modelu. Airbus po dobrej sprzedaży modelu Airbus A300, podjął decyzje o budowie nowego samolotu pasażerskiego, który miał być konkurencją znanego w tamtych czasach Boeinga 727. Samolot pasażerski miał się charakteryzować podobną konfiguracją kabiny i niskimi kosztami eksploatacyjnymi. Airbus A320 miał za zadanie zaprezentować najnowocześniejszą technologię wyprzedzającą takie samoloty jak jak 727 czy serie 737.

Rozpiętość 33,91 m
Długość 37,57 m
Szerokość kadłuba 3,95 m
Wysokość 11,76 m
Powierzchnia nośna 122,6 m²
Prędkość maks. 871 km/h
Prędkość przelotowa 828 km/h
Pułap 12 000 m
Zasięg 5700 km
Rozbieg 2090 m
Liczba miejsc do 180

Airbus A-319

Samoloty obsługuje Wizzair oraz Ryanair. Airbus to samolot pasażerski produkowany od 1995 .Samolot może zabrać na pokład 156 pasażerów. Osiąga prędkość do 871 km/h i bez lądowania może pokonać dystans 7500 km. Airbusy są odpowiednikami amerykańskich Boeingów 737-300 oraz 737-700.

Rozpiętość 34,10 m
Długość 33,84 m
Wysokość 11,76 m
Powierzchnia nośna 122,6 m²
Własna 40 800 kg
Startowa 75 500 kg
Zapas paliwa 24 210–30 190 l
Prędkość maks. 0,82 Ma (871 km/h)
Prędkość przelotowa 0,78 Ma (828 km/h)
Pułap 12 000 m
Zasięg 6400–7500 km
Rozbieg 1950 m
Liczba miejsc 156

ATR 72-210

Samoloty obsługuje Euro LOT. Francusko-włoskie konsorcjum Avions de Transport Régional lub Aerei da Trasporto Regionale, producent samolotów regionalnych. Konstrukcja samolotu z lat 90tych. Samolot miał w założeniu wyprzeć z krótkich tras małe odrzutowce starszej generacji. Samolot ATR-72 oblatano 27.10.1988 r. Z punktu widzenia pasażera jest to stara mało przyjemna konstrukcja. Wszystkie dorosłe osoby muszą się schylić, by wejść na pokład. Silniki 72db turbośmigłowe rodem z poprzedniej epoki sprawiają wrażenie, że dzięki nim zamiast lecieć, samolot jedynie będzie się trząść. Samoloty mają małą toaletę i w podstawowej wersji niezbyt miękkie siedzenia.

Rozpiętość 27,06 m
Długość 27,19 m
Wysokość 7,65 m
Własna 12 850 kg
Startowa 22 500 kg
Paliwa 5000 kg
Prędkość maks. 511 km/h
Pułap 7600 m
Zasięg 1500 km
Rozbieg 1290 m
Liczba miejsc 74

ATR 42-500

Samoloty obsługuje Euro LOT. 42-500 jest samolotem pasażersko-transportowym, turbośmigłowym. Jest to górnopłat krótkiego zasięgu. Od powyższego modelu różni się przede wszystkim zespołem napędowym.

Rozpiętość 24,57 m
Długość 22,67 m
Wysokość 7,59 m
Własna 11 250 kg
Startowa 18 600 kg
Prędkość maks. 556 km/h
Pułap 7600 m
Zasięg 1550 km
Liczba miejsc 50

Boeing 737-800

Samoloty obsługuje Ryanair, Norwegian Airlines. 31 lipca 1997 roku z lotniska w Rentom, w stanie Waszyngton, w powietrze wzbił się po raz pierwszy Boeing 737-800

Rozpiętość 28,3 – 35,7 m (zależy od wersji)
Długość 28,6 – 42,1 m (zależy od wersji)
Powierzchnia nośna 105,44 m² (wersja -300)
Własna 41 413 kg (wersja -800)
Startowa 49 190 – 85 130 kg
Do lądowania 44 906 – 66 361 kg
Paliwa 17 860 – 29 680 l
Prędkość maks. 0,82 Ma (876 km/h)
Prędkość przelotowa 0,74 Ma (780 km/h) – 0,78 Ma (823 km/h) (zależy od wersji)
Pułap 10 700 – 12 500 m (zależy od wersji)
Zasięg 3440 – 5925 km (zależy od wersji)
Rozbieg 1990 – 2450 m (max.) (zależy do wersji)
Liczba miejsc B737-800 189

Boening 738

Samoloty obsługuje Ryanair, Norwegian Airlines. Najpopularniejszy na świecie wąskokadłubowy samolot pasażerski średniego zasięgu. Samolot produkowany w wielu wersjach od 1967 obecnie używane wersje samolotów pasażerskich używane są wg. nowej koncepcji z 1996 roku. Samolot wyprodukowano prawie 12 tyś razy. Dzięki tej liczbie model ten znalazł się w księdze rekordów Guinnessa.

Rozpiętość 28,3 – 35,7 m (zależy od wersji)
Długość 28,6 – 42,1 m (zależy od wersji)
Powierzchnia nośna 105,44 m² (wersja -300)
Własna 28 120 kg (wersja -100)
Startowa 49 190 – 85 130 kg
Do lądowania 44 906 – 66 361 kg
Paliwa 17 860 – 29 680 l
Prędkość maks. 0,82 Ma (876 km/h)
Prędkość przelotowa 0,74 Ma (780 km/h) – 0,78 Ma (823 km/h) (zależy od wersji)
Pułap 10 700 – 12 500 m (zależy od wersji)
Zasięg 3440 – 5925 km (zależy od wersji)
Rozbieg 1990 – 2450 m (max.) (zależy do wersji)
Liczba miejsc B737-100 (104)

Boeing 767

Samoloty obsługuje Ryanair. Jest to szerokokadłubowy samolot pasażerski dalekiego zasięgu zaprojektowany i produkowany przez amerykańską korporację. Projekt narodził się pod koniec lat 70-tych. Samolot ma wykonywać loty interkontynentalne oraz transkontynentalne, stanowiąc uzupełnienie samolotów Boeing 727 i Boeing 747.

Rozpiętość do 51,9 m
Długość do 61,4 m
Szerokość kadłuba 5,03 m
Wysokość 15,85 m
Powierzchnia nośna 285,35 m²
Własna do 103 870 kg
Startowa do 204 120 kg
Prędkość maks. 0,86 Ma (913 km/h)
Prędkość przelotowa 0,80 Ma (851 km/h)
Pułap praktyczny 12 500 m
Zasięg do 12 200 km
Rozbieg 1710-2896 m
Liczba miejsc 181-375

IŁ-76

Samoloty obsługuje Chapman Freeborn Airmarketing. Prace konstrukcyjne rozpoczęto pod koniec lat 60tych. Samolot transportowy wyprodukowany pierwszy raz w 1976. Ił-76 uważany jest za najmniej bezpieczny samolot pasażerski świata. Jest on jednak znany jako jeden z najpowszechniejszych samolotów transportowych. Charakteryzuje się on silnikiem czterosilnikowym odrzutowym.

Rozpiętość 50,5 m
Długość 46,59 m
Szerokość kadłuba 4,80 m
Wysokość 14,76 m
Powierzchnia nośna 301,2 m²
Własna 89 000 kg
Startowa 157 500 kg
Do lądowania 155 000 kg
Paliwa 84 840 kg
Zapas paliwa 109 480 l
Prędkość maks. 900 km/h
Prędkość przelotowa 750-780 km/h
Pułap 13 000 m
Zasięg 3650 km

Mi-2 SP-SXA

Śmigłowiec obsługuje Lotnicze Pogotowie Ratunkowe. Śmigłowiec to średni, wielozadaniowy śmigłowiec zaprojektowany przez radzieckie biuro konstrukcyjne Michaiła Mila. Śmigłowiec był seryjnie produkowany w zakłady WSK Świdnik. W Polsce wykorzystywany jest przez różne służby między innymi przez wojsko.

Średnica wirnika 14,5 m
Długość 17,42 m
Długość kadłuba 11,94 m
Szerokość kadłuba 3,25 m
Wysokość 3,75 m
Własna 2375 kg
Startowa 3550 kg
Zapas paliwa 600 l
Prędkość maks. 210 km/h
Prędkość przelotowa 190 km/h
Wznoszenie maks. w locie pionowym 4,6 m/s
Pułap 4000 m
Pułap zawisu z wpływem ziemi 1600 m
Pułap zawisu bez wpływu ziemi 900 m